خدمات تست نفوذ

ارائه خدمات تست نفوذ

خدمات تست نفوذ

امروزه در دنیای مجازی و اینترنت، یکی از بزرگترین دغدغه های شرکت ها، امنیت اطلاعات داخلی می باشد. هر روز خبری مبنی بر هک شدن شرکتی بزرگ در دنیا مخابره می شود که اهداف خاصی را دنبال می کنند مانند اخاذی مالی، مشکلات سیاسی بین المللی و … . با توجه با این موضوعات شرکت ها بسیار با احتیاط در زمینه حفظ امنیت اطلاعات شرکت خود عمل می کنند و این نکته اهمیت انجام عمل تست نفوذ را به خوبی نشان می دهد.


 

 

 


تست نفوذپذیری چیست؟

تست نفوذپذیری در واقع حملات شبیه سازی شده به ساختار و سیستم های سازمان ها و کسب وکارها، در شرایط کنترل شده است.

هدف از این حملات شبیه سازی شده، پیدا کردن نقاط ضعف امنیتی سازمان (قبل از مهاجمان) برای برطرف کردن آنهاست.

این تست به کارشناسان امنیتی اجازه می دهد تا قدرت سیستم های عامل و دستگاه های شبکه و نرم افزار های کاربردی را ارزیابی کرده و توصیه هایی برای بهتر کردن قدرت دفاعی در برابر آسیب پذیری هایی تکنولوژیک که ممکن است باعث نفوذ و اختلال به سیستم شود را ارائه دهند.



انواع تست نفوذ :

  • تست نفود خارجی

در این روش از یک سیستم کامپیوتری از راه دور برای شناسایی آسیب پذیری های موجود استفاده می شود. در حین تست خارجی، پیکریندی سازمان مقصد به صورت معمول خود است در حالی که گروه تست نفوذ از طریق اینترنت در آزمایشگاه مربوطه تلاش به نفوذ به داخل شبکه می کنند. ارزیابی معمولاً شامل پویش های خارجی برای شناسایی آسیب پذیری ها و اتصالات کامپیوتری و نیز تلاش برای نفوذ به این سیستم ها است.

  • تست نفوذ داخلی

تست نفوذ داخلی از نرم افزارهای خودکار مانند ابزار های پویش برای شناسایی آسیب پذیری ها در ساختار اطلاعاتی (IS) سیستم هدف استفاده می کند. پویش شبکه برای شناسایی سیستم ها و وسیله های غیر مجاز در شبکه هدف استفاده می شود. پویشگرهای مبتنی بر میزبان ممکن است بر روی سرورهایی که دارای فایل ها، پوشه ها و دستیابی ها از راه دور و پایگاه داده های حساس هستند، اجرا شوند. برای بررسی نتایج پویش، گروه تست نفوذ حق دستیابی به منابع در شبکه داخلی را دارند.


مراحل اصلی تست نفوذ

مراحل براساس استاندارد PTES تنظیم شده و کارشناسان با پیروی از این استاندارد اقدام به انجام تست نفوذ خواهند کرد. این استاندارد با تعریف دامنه فعالیت و تست نفوذ کارشناس اقدام به جمع آوری و انجام اسکن روی شبکه میکند.

سپس بر اساس نتایج حاصله و انجام شبیه سازی، اقدام به شناسایی آسیب پذیری براساس استانداردهای آسیب شناسی می کند. در مرحله بعد این آسیب پذیری ها را اکسپلویت کرده و شبیه سازی کامل تست نفوذ را بر روی شبکه انجام می دهد و در انتها گزارش کاملی را از روند انجام آزمون تست نفوذ را ارائه می دهد.


شرکت سما سامانه تجهیز با تکیه بر تجربیات ارزشمند خود، آماده ارائه خدمات تست نفوذ شبکه های سازمان ها و وب سایت ها براساس استانداردهای روز دنیا می باشد

CLOSE
CLOSE