خدمات مشاوره امنیت

خدمات مشاوره امنیت

خدمات مشاوره امنیت

در دنیای دیجیتال امروز، با پیشرفت تکنولوژی ها، موضوع امنیت نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. مشاوره امنیت در سازمان ها به بخش جدا نشدنی بخش فناوری اطلاعات تبدیل شده است و این موضوع یکی از چالش برانگیز ترین موضوعات در دنیای IT می باشد. هکرها به دلایل مختلف بخش های مختلف سازمان ها را مورد حمله قرار می دهند و اغلب باعث ایجاد خسارت هایی بر پیکره سازمان می شوند که در این مورد شاهد اتفاقات بسیاری هستیم مانند نشت اطلاعات کاربران یاهو که باعث از دست رفتن اعتبار این شرکت بزرگ شد.

یک سرور تک یا یک شبکه ساده با تعداد انگشت شماری از اتصالات و دستگاه ها، برای امن سازی نسبتا آسان است اما هنگامی که شبکه گسترش می یابد و شامل توپولوژي های غیر بدیهی است، با اتصال های متعدد که به طور نامنظم و کاملا تصادفی هستند، پیچیدگی به طور چشمگیری افزایش می یابد.


 

 


این پیچیدگی ها در شبکه ها باعث ایجاد آسیب پذیری می شوند. تعاملات غیر قابل پیش بینی بین سیستم ها و قابلیت های متغیر، می توانند فرصت های نفوذ به شبکه را ایجاد کنند و امنیت شبکه را به مخاطره بیاندازند.

امروزه در بسیاری از شبکه های درونی سازمان ها، تعدادی از نود ها، اتصالات و کاربران تشکیل دهنده وجود دارد که از نرم افزار های آسیب پذیر استفاده می کنند که این امر باعث می شود هکر زمان زیادی را صرف نقوذ به شبکه نکنند. در این گونه موارد تامین امنیت شبکه برعهده مشاوران امنیت شبکه می باشد.



هر سیستم دارای راهکارهای امنیتی منحصر به خود است و این راهکارها براساس سرویس های امنیتی مورد نیاز تعریف میشوند.

مهمترین استاندارد مورد استفاده برای استقرار سرویس های امنیتی استاندارد X.800 می باشد که شامل موارد زیر است :

  • حفظ حریم خصوصی (Privacy)
  • قابلیت دسترسی (Availability)
  • صحت داده‌ها (Data Integrity)
  • امنیت ارتباطات (Communication Security)
  • محرمانگی داده‌ها (Data Confidentiality)
  • انکارناپذیری (Non-Repudiation)
  • احراز اصالت طرفین (Authentication)
  • کنترل دستیابی (Access Control)

مراحل پياده سازي مشاوره امنيت‌

براي پياده‌سازي يك سيستم امنيتي مناسب مراحل زير بايستي انجام گردد:

بر اساس نوع شبكه طراحي شده، نوع استفاده از آن و كاربردهاي مختلف آن نيازهاي امنيتي شبكه بايستي بررسي گردد.

در اين مرحله سياست‌ها و تدابير امنيتي لازم اتخاذ مي شود. اين تدابير براي پاسخ به نيازهايي خواهد بود كه در مرحله قبل براي شبكه برآورد شده است.

بر اساس نيازها و سياست‌هاي برآورده كننده آن‌ها، طرحي از سياست كلي شبكه ارائه مي شود، به‌طوري كه تمامي نيازهاي شبكه برآورده شود و در طرح جامع و مانعي كه تهيه شده است هيچ تداخلي وجود نداشته باشد.

در اين مرحله تجهيزات و سيستم هاي لازم براي طرح انتخاب مي‌شود. تنظيمات كليه سيستم‌ها پس از تجزيه و تحليل كافي استخراج مي‌شوند. براي تست طرح پياده سازي شده، دسترسي‌ها و امكانات رخنه تست‌شده و در صورت خطا راهكارهاي پيشگيري به‌كار گرفته مي شود.

اين مرحله كه پس از اتمام پياده‌سازي انجام مي‌شود شامل تمامي مسائل مديريتي امنيت شبكه مي‌باشد. در اين مرحله روش‌هاي مقابله با تهاجم‌ با روش جديد  بايد به‌كار گرفته ‌شود و تغييراتي را كه در اثر گذشت زمان در امنيت شبكه روي مي‌دهند تحت كنترل گرفته شوند.


شرکت سما سامانه تجهیز با تکیه بر تجربیات ارزشمند خود، آماده ارائه خدمات مشاوره امن سازی شبکه های سازمان ها براساس استانداردهای روز دنیا می باشد

CLOSE
CLOSE