نمایندگی محصولات PRTG

نرم افزار مانیتورینگ شبکه PRTG

نمایندگی محصولات PRTG

شرکت Paessler AG در سال 1997 و در شهر نورنبرگ تاسیس گردید و در حال حاضر فعالیت های خود را در سطح بین المللی انجام می دهد. این شرکت توسط یک دانش آموز بنام Drik Paessler به منظور توسعه نرم افزاری که بخشی از سفارش Fireball است، راه اندازی شد. پس از اینکه این نرم افزار چند بار شکست خورد، دیرک پاسلر اولین محصول مهم خود را با نام Webserver Stress Tool ارائه داد و چند سال بعد، با کمک Jens Rupp، محصول IPCheck Server Monitor را ایجاد کردند.

بین سال های 2001 الی 2003 به منظور رفع نیاز نظارت بر عملکرد نرم افزارها، نرم افزار PRTG بوجود آمد.


نظارت بر شبکه با یک نگاه

راه اندازی PRTG در عرض چند دقیقه و سازگاری با بسیاری از دستگاه های تلفن همراه


PRTG Network Monitor را می توان به عنوان یک ابزار حرفه ای نظارت و کنترل شبکه های کامپیوتری معرفی کرد که با کمک آن می توان کارهایی از قبیل نظارت بر up/downtime، ترافیک شبکه، packet sniffing و … را به راحتی انجام داده و گزارش های کلی یا جزئی به منظور ارائه تجزیه و تحلیل دقیق از عملکرد شبکه تهیه کرد. رابط کاربری مبتنی بر وب این برنامه امکان پیکربندی سریع تنظیمات دلخواه مربوط به نظارت بر دستگاه های شبکه و سنسورهای آن ها را برای کاربران فراهم می کند. اغلب روش های متداول مربوط به اکتساب داده در شبکه مانند SNMP & WMI, Packet Sniffing و NetFlow توسط این نرم افزار پشتیبانی می شوند. PRTG Network Monitor را می توان برای شبکه هایی همچون شبکه های موجود در یک ISP  و روتر ها و سوئیچ های مورد استفاده در آن ها استفاده نمود. از ویژگی های مهم این نرم افزار می توان به بهینه سازی سیستم ها دستگاه های مورد استفاده به منظور کاهش Downtime، مدیریت بر گروه ها و یوزرهای مدیریتی در شبکه، مشاهده چگونگی فعالیت device ها در روزهای مختلف و دوره های تعیین شده، ارسال آلارم های تعریف شده به گوشی همراه و … اشاره کرد.


 

 


قابلیت های کلیدی نرم افزار  PRTG Network Monitor

  • کنترل پهنای باند مورد استفاده
  • رابط کاربری تعاملی و قابل تنظیم
  • امکان کنترل روترها و سوئیچ های شبکه
  • معماری مدرن و عملکرد بهینه نرم افزاری
  • نظارت بر کارایی و در دسترس بودن اجزای شبکه
  • نظارت کامل و دقیق بر کلیه دستگاه های موجود در شبکه
  • تشخیص خودکار دستگاه های موجود در شبکه پس از نصب
  • بیش از ۵۰ نوع سنسور به منظور فراهم آوردن یک نظارت جامع در شبکه های کوچک یا بزرگ
  • نمایش تنظیمات پیکربندی به صورت سلسله مراتبی درختی با پشتیبانی از ویژگی ارث بری تنظیمات
  • و ……


یکی از دلایل محبوبت PRTG این است که شما می توانید همه چیز را در زیرساخت های خود از جمله شبکه های LAN، WAN ها، سرور ها، وب سایت ها، برنامه ها و … نظارت کنید


نمونه هایی از نحوه ی نظارت در PRTG

مشاهده وضعیت تمام دستگاه ها

ایجاد نقشه گرافیکی فردی


PRTG کار روزانه شما را ساده می کند

Network Autodiscovery

PRTG می تواند با پینگ محدوده IP مشخص شده، بخش های شبکه را اسکن می کند. به این ترتیب PRTG  به طور خودکار طیف گسترده ای از دستگاه ها و سیستم ها را شناسایی می کند. اینکار موجب صرفه جویی در مقدار زیادی کار پیکربندی می شود و شما می توانید شروع به مانیتورینگ شبکه تان کنید

Maps

با PRTG Maps شما می توانید صفحات وب را با داده های حاصل از مانیتورینگ، بصورت به روز، بصورت دلخواه ایجاد کنید. شما حتی می توانید نقشه ها را با داده های حاصل از مانیتورینگ خود، در دسترس عموم قرار دهید تا کارشناسان دیگر بصورت لحظه ای آن را مشاهده کنند

Alerts

PRTG وقتی هشدار غیرمعمولی را می بیند، به شما در جهت رفع آن هشدار می دهد. با استفاده از برنامه های رایگان موجود برای اندروید، iOS و ویندوز فون، شما می توانید این هشدارها را بصورت مستقیم بر روی تلفن همراه خود دریافت نمایید. این هشدارها به راحتی می توانند از طریق ایمیل یا SMS به شما اطلاع داده شود


 


مورد تایید بیش از 200.000 مدیر بصورت روزانه در سراسر جهان

مدیران شبکه برای نظارت بر شبکه های LAN، شبکه های WAN، سرورها، وب سایت ها، URLها و … به PRTG Network Monitor تکیه می کنند.

گاهی اوقات مشکلات شبکه باعث ایجاد شرایط اضطراری می شود. مثلا زمانی که سرعت شبکه کاهش می یابد، کارکنان نمی توانند ایمیل هایشان را چک کنند. مشتریان نمی توانند محصولی خریداری کنند و کارتان متوقف می شود. در اینجاس که PRTG Netwrok Monitor به شما کمک می کند تا کسب و کارتان را درشرایط سالم نگه دارید :

  • از وقفه های سنگین اجتناب می کند
  • قبل از ایجاد مشکلات، آنها را اعلام می کند
  • با صرفه جویی در هزینه های سخت افزارها، هزینه ها را کاهش می دهد


 


مانیتورینگ پهنای باند : پیدا کردن آنچه که از شبکه شما استفاده می کند

PRTG Network Monitor بر روی یه دستگاه ویندوزی در داخل شبکه شما اجرا می شود و شروع به جمع آوری آمارهای مختلف از دستگاه ها، نرم افزارها و دستگاه هایی که شما تعیین کرده اید، می کند.  همچنین اطلاعات را نگهداری می کند تا بتوانید علمکرد هیستوری خود را ببینید و به تغییرات ایجاد شده، واکنش نشان دهید.

PRTG همراه با یک رابط کاربری آسان برای استفاده و پیکربندی بصورت چند کلیک، در اخیتار شما قرار می گیرد. شما می توانید به راحتی گزارش خود را، از جمله نمودارهای آنلاین و گزارش های سفارشی، از طریق همکاران و مشتریان، به اشتراک بگذارید. این به شما اجازه می دهد تا گسترش شبکه را برنامه ریزی کنید و ببینید چه برنامه هایی از بیشترین اتصال استفاده می کنند.

PRTG می تواند اطلاعات را برای هر چیزی که مورد علاقه شما در شبکه است، جمع آوری کند. و از این پروتکل ها برای جمع آوری این داده ها پشتیبانی می کند :

  • SNMP and WMI
  • Packet Sniffing
  • NetFlow, IPFIX, jFlow and sFlow


 


اطلاع از وضعیت شبکه زمانی که شرایط خوبی وجود نداشته باشد

PRTG Network Monitor شامل بیش از 200 نوع سنسور برای همه خدمات مشترک شبکه، از جمله HTTP، SMTP/POP3 (email)، FTP و … می باشد. اما حسگر چیست؟

یک سنسور در PRTG یکی از جنبه هایی است که شما بر روی دستگاه نظارت می کنید به عنوان مثال یک URL خاص، ترافیک اتصال شبکه، پورت سوئیچ یا بار پردازنده بر روی یک ماشین. در اینجا می توانید یک لیست کامل از انواع سنسورهای پشتیبانی شده را مشاهده کنید. هر ورودی در این لیست به عنوان یک سنسور به شمار می رود. بطور معمول بین 5 تا 10 سنسور روی هر دستگاه نیاز است اما میزان دقیق آن بستگی به این دارد که دقیقا چه چیزی از مانیتورینگ می خواهید.

PRTG قادر است قبل از اینکه حتی کاربران متوجه شوند، از طریق ایمیل و پیام کوتاه یا پیجر، قطعی های شبکه را به اطلاع تان برساند.



مشتریان PRTG

CLOSE
CLOSE